Friday, August 3, 2012

The Present~

Teringt ttg buku ni yg sgt mberi inspirasi.De satu incident d mana seorg shbtku merintih kpenatn menjg ank yg sgt aktif.D raut wajahny pn sgt kpenatn.Tak pula aku beri respon sb ank msg2 bebeza kerenahny.Tp aku terigt pe yg blaku aku ngn ye dhosp dlu.

Pertama kali dberitahu mslh ye,aku tlupa ttp slh satu pintu inkubator.Air mata aku bak air terjun mengalir.Kmudian aku kuar utk cal hubby.Bile msuk balik,ye tgh kna sawan.Bkn itu shj incident yg blaku.Stiap kali airmata ini tumph,mesti something happen pd ye.So,kkuatn yg Allah bekalkn pd aku,aku gunakn utk tekadkn hati.Airmata ku xbole mengalir kerna ye sgt rapat ngn ku.

Kini,aku sntiasa mluangkn ms utk ankku.Bak kata2 dlm buku tu,Present is Present.Jika kita anggap sst itu hadiah,kite akn sntiasa rs bsyukur.Kini juga br ku tau betapa besar pengorbann seorang ibu.MasyAllah....Yg pasti aku gentar utk merungut walau sedikit meskipun aku pnat kerna aku anggap ye hadiah dr Allah.Stiap kali aku igtkn driku begitu,bgugurn airmata menepis pkran -ve.

Aku ingin mengingtkn dri ku sndri...
Aziah,
Walau pnat mn ko skali pn,ank ttp priority kerna ank de ko shj,seorg ibu.Jaga kata2 n tlakumu kerna ankmu sgt bijak utk blajar mengenal emosimu.Truskn peganganmu,Allah xpnah bg dugaan dluar kmampuan hambaNya...

Ibu sayang Fatanah

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments: