Sunday, September 11, 2011

~Penantian Itu Indah~

Berbulan xbuka blog...huhu...nk sign in pn lupe cmner.hihi..

Alhamdulillah...Alhamdulillah...itulah kalimah perlu aku ucapkn beribu kali.Tatkala melihat double line || d hari ketujuh kematian ibu mertuaku,hatiku bcampur baur.Yg pasti aku xdpt thn airmata ku kerna Allah ttp makbulkn doaku.Aku malu dgn Allah sb sll alpa ngn ibadah padaNya tp die ttp makbulkn doaku...huhuhu

Alhamdulillah,stlh pelbagai usaha aku lakukn,Allah pkenankn doaku.Perjuangan ku bmula sejurus slps 3bln ku berkawin.Aku cb mengambil produk Sendayu Tinggi utk bbrp bln tp xbhasil.Hubby ku sll memujuk ku dgn mengatakn blum de rezki n mcadangkn utk bhenti dr sebarang ubt.Tmbh lak mase tu,aku d Pulau Pinang n die d Pulau Singapura...

Alhamdulillah,slps 6bln bjauhan atr pulau,dtakdirkn dpt pindh dkat ckit ngn hubby...hehe...tp masih weekend wife (lbih baik dr dlu,monthly wife...hihi).Perjuangan ku dteruskn & btambah mdh kerna hubby lbih dkat dgnku.Kami bdua pergi mengurut mane la tau de hangin2 yg xpatut...hehe

Alhamdulillah,de makcikku yg ke tanah suci Mekah tunaikn umrah bwk balik buah Hawa.Katanye,bgus utk yg mcuba dpt ank.tp mcabar tul nk dpt buah di dlmnye.kna pki gergaji tau...huhu..kmudian buah itu drebus n minum bsama Doa Nabi Zakaria (Surah Al-Imran ayat 38)

Alhamdulillah,de juga makcik yg bg petua blend susu kambing n buah kurma.nk minum susu kambing je,aku ckup tabah dh.bile dh dblend rupenye de bau kambing....huhu..trus tabahkn hati minum hingga abis. (xsangka pnah minum tu)...hihihi

Stlh mcm2 usaha lum mnunjukkn hasil,aku buat kputusn smbg smula main tenis.dh berat rupenye bdnku ni..hehe...so,kna la minum air halia,intensive training utk wakil MARA dlm Sukanun 2011.Bsama dgn itu,seronok lak Solat Sunat Dhuha n Solat Hajat serta amalan Surah Al-Waqiah n Al-Mulk.Xlupa gak memohon ampun pd ibu bapa....

Alhamdulillah...pkenan jua la Allah pd hajatku....Penantian itu sgt Indah.Kerna Allah dh susun idup ini dgn hebat skali...Syukran n pd sesiape yg blum dpenuhi hajatnye,truskn la bdoa kerna Kasih Sayang Allah mendahului KemurkaanNya....

4 comments:

Unknown said...

Aku tgh try utk our 2nd baby. Huhu . . Misi selalu gagal lately, bole la try petua ko azi. Anyway, congrats.

@z@z said...

Ye ke?gud luck.tp aku Lupe sbnrny nk msukn.right b4 dpt tu,xsilap 3wks kot aku amik folic acid.dh lame dh mmbr aku suggest tp xtau nape aku xcb.alhamdulillah trus lekat.mmg purposely nk sediakn rahim.try la...hehe.anyway,tq

mummY daniSha said...

congratz aziah..take a gud care of urself =p

luffy said...

Congratz....... tpi..... Please la letak pic seketul ke. busan gle entry ni tanpa pic. LOL.

If xtau sgt, letak my pic yg mse kecik2. redha. LOL